Dit zijn de paskamergewoontes die winkelmedewerkers juist niet waarderen
Shoppen, sommige mensen vinden het erg leuk en voor anderen is het een nachtmerrie. Wat we wel gemeen hebben is een aantal gewoontes die we hebben bij het uitzoeken en passen van kleren. Dit zijn de paskamergewoontes die we beter kunnen skippen, om het personeel te helpen.
Lees ook: 6x musthave items in je zomergarderobe
Een verpeste stapel T-shirts weer opvouwen en terugleggen
We kennen het allemaal wel: je bent op zoek naar je maat van een bepaald shirt, maar je kunt hem niet vinden in de stapel. Je doet een stapje achteruit en ziet dat je de stapel compleet geruïneerd hebt. Je twijfelt over of je de stapel opnieuw moet opvouwen. Wat winkelpersoneel betreft hoef je dit niet te doen. De intentie hier is natuurlijk goed, maar veel winkels hanteren een specifieke manier van vouwen. Winkelpersoneel weet dat jij in staat bent om een shirt op te vouwen, maar je bent niet getrained op dezelfde manier waarop zij dat zijn. De manier van vouwen zal dan waarschijnlijk ook verschillen. Hierdoor zal het winkelpersoneel alsnog zelf de stapel moeten hervouwen. Die moeite doe je dan dus eigenlijk voor niks. Lekker laten liggen dus.
Je kleding zelf terughangen in de winkel
Tijdens het winkelen is de kans best groot dat je niet alles koopt dat je meeneemt de paskamer in. De items die je niet wil hang je bij het verlaten van de paskamer aan het rek dat hiervoor bedoeld is. Dit voelt af en toe toch gek, want je weet best waar het item vandaan komt en het is dus helemaal niet zo veel moeite om het zelf even terug te hangen toch? Het ding is dat klanten de items vaak verkeerd terughangen. De items horen vaak in een bepaalde richting te hangen en ze horen ook op een bepaalde manier aan de hanger te hangen. De meeste winkelmedewerkers hebben veel liever dat je de items bij hen achterlaat. Zo kunnen zij ze zelf terughangen en blijft de winkel netjes.
Kleding in de winkel verstoppen in plaats van vragen of het item voor je achtergehouden kan worden
Wil je graag een bepaald item passen maar moet je eerst even de winkel verlaten? Verstop het item dan niet. Het is niet gek dat je deze neiging hebt. Op deze manier zorg je ervoor dat andere mensen het niet kunnen kopen voordat jij zelf de kans krijgt. Daarnaast hoef je op deze manier ook geen personeel te vragen om het voor je te bewaren. Toch is dit niet heel fijn voor het personeel. Vermiste items zorgen ervoor dat het personeel niet meer precies weet hoeveel items ze van een bepaalde style op voorraad hebben. Het is meestal helemaal geen probleem om te vragen of een item achtergehouden kan worden. Dat is voor het personeel in ieder geval de beste optie.
Opmerkingen maken over het lichaam van de medewerker
Stel, je bent op zoek naar kleding voor iemand anders. Je ziet een medewerker met een vergelijkbaar lichaamstype als de persoon waar je voor shopt, handig. Je legt aan deze persoon uit dat je iets zoekt voor iemand die qua bouw op hen lijkt maar hun borsten zijn bijvoorbeeld iets groter. Dit klinkt misschien onschuldig, maar het kan toch best ongemakkelijk zijn. Dit soort opmerkingen kunnen iemand toch best onzeker maken. Het lichaamstype van de persoon waarvoor je shopt omschrijven zonder te vergelijken is daarom een stuk beter.